Seo vs adwords

responsive

AdWords vs SEO – Hvilken er bedst for din markedsføring?

Adwords og SEO er de vigtigste komponenter i Search Engine Marketing (SEM) og er blandt de mest værdifulde værktøjer, når du kører digitale marketing kampagner. De har forskelle og ligheder, og der er situationer, som du skal bruge dem sammen eller hver for sig, afhængigt af din virksomhed og markedsførings mål.

Hvad er Google AdWords?

Hvis du er ny til online markedsføring, har du måske hørt folk tale om PPC og Adwords og ting som CPCmen du er ikke sikker på hvad det er.

Google Adwords er en reklame platform ejet af Google. Annoncører kan bruge denne platform til at placere deres annoncer i Google søgeresultatsider.

Som annoncør kan du vælge at betale, når nogen klikker på din annonce (Cost Per Click eller CPC) eller når folk ser din annonce (CPM eller Omkostninger pr Tusindvis eksponeringer). Hele Adwords systemet fungerer som en stor auktion, hvor annoncører konkurrere om de tilgængelige reklamepladser.

Hvad er SEO?

Search Engine Optimization eller SEO har at gøre med at få bedre placeringer i søgemaskinens organiske resultater (ikke betalte) sider af Google, Yahoo, Bing og andre store søgemaskiner. For at opnå dette, skal du sørge for, at din hjemmeside er indexeret. En indexeret hjemmeside kan læses af søgemaskiner.

AdWords VS SEO

Nu hvor du har en idé om, hvad der er adwords og SEO lad os se hvordan de kan sammenlignes:

Adwords trafik betales mens SEO trafik er gratis

Adwords annoncer vises på toppen og bunden af Googles søgeresultater. Du nødt til at arbejde meget mere for at få en af ​​de øverste placeringer i de organiske søgeresultater.

Adwords giver resultater med det samme, da du kan oprette reklamekampagner næsten øjeblikkeligt, og begynde at få målrettet trafik, mens med SEO, har du brug for meget mere tid (især for nye hjemmesider) for at få gode placeringer og trafik.

Med Adwords er lettere at beregne ROI stykke tid med SEO er mere vanskeligt, fordi der er mange flere faktorer, der spiller en rolle og ikke blot udgifter og indtægter.

Når du stopper dine AdWords-kampagner stopper trafikken også, mens når du begynder at få organiske rangeringer med SEO dette vil fortsætte på lang sigt.

Med Adwords kan du målrette mange søgeord på samme tid, mens med SEO, du har brug for at fokusere på et par søgeord for at opnå de bedste resultater.

Hvilken er den bedste for din markedsføring?

Nye virksomheder kan starte med AdWords, da det giver resultater med det sammen, men du kan sideløbende lave SEO på søgeord som er relevante for din hjemmeside så du opnår trafik både organisk og igennem google adwords. Du bliver nødt til at betale for hvert af besøgene du får fra adwords, men hvis dine kampagner er rentable, kan du retfærdiggøre investeringen i PPC og opfylde dine forretningsmæssige mål.

Adwords er ideel til nystartede og nye virksomheder, der ønsker at få målrettet trafik hurtigt med henblik på at øge salget, finde nye kunder eller selv for at teste hjemmesidens produkter, procedurer og hjemmesidens brugervenlighed.

Ovenstående gælder, hvis du bruger AdWords klogt og forsigtigt. Det er meget let at bruge en masse penge på AdWords, og hvis du ikke har ordentlig overvågning og kontrol vil du ende med tab i stedet for overskud.

Glem ikke SEO

Mens er en god idé at starte med Adwords, fordi det er hurtigere, bør du også begynde at arbejde med SEO, Content marketing og sociale medier for bedre resultater. Disse 3 værktøjer er alt hvad du behøver for langsigtet online succes.

Content marketing vil hjælpe dig med at skabe den rette indhold, SEO hjælpe dig med at optimere dit indhold for søgemaskiner og få mere organisk trafik og sociale medier vil fremme din SEO optimeret indhold til et bredere publikum.

Skal jeg bruge Adwords og SEO samtidig?

Nogle hævder, at når du får SEO trafik behøver du ikke at bruge adwords men dette er en forkert tilgang. Selv hvis du har gode placeringer, kan du stadig bruge Adwords og få mere eksponering for de samme søgeord, som du får SEO trafik. Du kan måle effektiviteten af ​​dine Adwords kampagner, og hvis de er rentable, kan du endda øge dine budgetter for et højere investeringsafkast.

Konklusion

Adwords og SEO er ikke konkurrenter, men de er to kraftfulde værktøjer til rådighed i din online markedsføring. Du kan bruge adwords, når du ønsker trafik hurtigt, men du har brug for SEO for langsigtet og bæredygtig online succes.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

top